كدامین فقیه و سیاستمدار، حقوقدان و فیلسوف، صرفی و نحوی، كلامی و منطقی و اصولی، هندسی و نجومی، شاعر و عارف، ظالم‌سوز و مظلوم نواز. و. و. را در عصر حاضر و در میان مذاهب اسلامی سراغ دارید كه تبیین و توصیف شخصیت و ویژگی‌های «خميني» را آنگونه كه بوده است ، مطرح كرده باشد؟! ، ابداً، هر آنكس كه هر آنچه كه از روح‌الله گفته است و از خمينی نوشته است، به قدر تشنگی خود از آن چشمه‌ی فیاض و جوشان چشیده است و یاری او را از «ظن» خود برگزیده است، وگرنه «خميني» به ماهو «خمينی»، قابل گفتن، نوشتن، درك‌كردن و توصیف‌نمودن نیست، چون كه او جلوه‌ی خداست. امام خمینی «ره» در قلم زادسرجیرفتی، ويژه‌نامه‌ی سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام خمينی قدس سرهاادامه . . .

 بازدید قبلی: 8106؛ بازنشر؛ 12 خرداد 1395

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليك يا روح‌الله ، قدس سره

خبرنگار محترم مجله «رسول آفتاب» (مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی قدس‌سره)

سلام علیكم

            با احترام و در پاسخ به پرسش‌های دوازده‌گانه‌ی(12) آن عزیز پیرامون شخیصت و ویژگی‌های بنیان‌گذار كبیر انقلاب شكوهمند و مقدس اسلامی، حضرت امام خمینی نورا...مرقده‌الشریف، به استحضار می‌رساند:

پاسخ – س -1- از شخصیتی كم‌نظیر (بعد از معصومين سلام‌ا...عليهم‌اجمعين) و بی‌بدیل كه در میان كبار و اعاظم شیعه (رضوان‌ا...علیهم)، روح خدا در كالبد زمانه است، سخن گفتن و راجع به ویژگی‌های بسیار برجسته و بعضاً منحصربه‌فرد حضرتش ، قلم راندن، نباید و نشاید. زیرا :

الف – چگونه می‌شود اقیانوسی متلاطم و مالامال از همه‌ی خوبی‌های را با انگشتان دست، پیمانه كرد؟.

ب- آیا عقلایی و منطقی است كه كسی ادعا كند كه می‌توان دريا در بركه جای داد.

ج- هرگز نخواهد آمد آن هنگامه‌ای كه ادیبی خود را مجاز بداند كه بنویسد كه الفاظی را یافته است كه «خميني» را در خود جای می‌دهند و كلماتی را بدست آورده است كه «او» را به تصویر می‌كشانند و اوراقی را ملاحظه كرده است كه «روح‌الله» را تفسیر می‌كنند، چه رسد به ادعای توصیف آن یگانه‌ی دهر و تبیین آن استثنای زمانه، كه روان پاك و ضمیر آسوده‌اش شادان باد.

د- كدامین فقیه و سیاستمدار، حقوقدان و فیلسوف، صرفی و نحوی، كلامی و منطقی و اصولی، هندسی و نجومی، شاعر و عارف، ظالم‌سوز و مظلوم نواز. و. و. را در عصر حاضر و در میان مذاهب اسلامی سراغ دارید كه تبیین و توصیف شخصیت و ویژگی‌های «خميني» را آنگونه كه بوده است ، مطرح كرده باشد؟! ، ابداً، هر آنكس كه هر آنچه كه از روح‌الله گفته است و از خمينی نوشته است، به قدر تشنگی خود از آن چشمه‌ی فیاض و جوشان چشیده است و یاری او را از «ظن» خود برگزیده است، وگرنه «خميني» به ماهو «خمينی»، قابل گفتن، نوشتن، درك‌كردن و توصیف‌نمودن نیست، چون كه او جلوه‌ی خداست.

هـ - «خمینی» را نمی‌توان در الفاظ گنجانیدن، كه از كلمه و كلام بیرون است و نمی‌شود به اوراق سپردن، كه از جمله و عبارت بالاتر و بزرگ‌تر است.

وصف «خمینی» را می‌بایست در آیات قرآن جستجو كرد، و ويژگی‌های خاص او را از خدا شنید و قول و فعلش را در اعمال و رفتار چهارده(14) نور واحد، صلوات‌ا...علیهم اجمعين ، برشمرد.

 چگونه صاحب این بضاعت مزجات از آن گنجینه‌ی اسرار الهی بگوید و بنویسد!؟، ان‌شاءالله كه از الطاف خداوند تبارك و تعالی است كه به «زادسر» فرموده‌اند كه از «خمینی» بگويد و بنویسد!؟، و نامبرده اگرچه بر عدم صلاحیت خویش وقوف دارد، ولیكن بدان امید كه این موقعیت طلایی فرصتی الهی باشد، مغتنمش می‌داند، و عرضه می‌دارد كه در این جهان هستی و این كره‌ی خاكی سزاوارترین عزیز عظیم‌الشأن و جلیل‌القدری كه می‌بایست از «خمینی» بگوید و می‌باید از «عشق و مرادش» بنویسد «خامنه‌ای» است كه خلف صالح و فرزند برومند و تلمیذ برجسته‌ی ‌«روح‌اللهي» است و چنین كرده است كه جملات و بیاناتی چهارده‌گانه(14) را از صدها كلام ناب و پر شراب «حضرت آقا» روحی‌فداه را كه سيراب شده‌ی از جام پير خراباتی خمين است ، پيرامون شخصيت و ويژگی‌ها امام شهيدان ، از باب تیمن و تبرك ، تقدیم می‌دارد :

1-   ـ او در بانك تكبیر مبارزان مسلمان ، در اراده ای قهر آمیز ملتهای زیر ستم ، در ایمان آگاهانه ی نسل جوان معاصر در دنیای اسلام ، در امید روشن مستضعفان و مظلومان ، در سوز و حال معنوی مناجاتیان ، در حیات دوباره ی معنویت و ارزش های اخلاقی در جهان و در همه ی جلوه های زیبایی كه حركت انقلابی و تاریخ ساز او در دوران معاصر به وجود آورد و بلاخره در دل یكایك عاشقان و مریدانش زنده است . 17/4/68

2-   ـ او مانند خورشیدی بود كه با درخشش خود اشیاء را آشكار می كند و مانند روحی بود كه با دمیدن به كالبدی اجزاء آن را زنده می سازد او ما را زنده كرد و به حركت در آورد و ما توانستیم به كمك وجود او به ارزش جغرافیائی و تاریخی كشورمان و به حقیقت فرهنگ گذشته قرآن و ملت خود پی ببریم و اگر نظام جمهوری اسلامی و این انقلاب بزرگ و جهانی و نیز این رستاخیز عظیم ایجاد شده در دنیا را به عنوان یك شجرة طیبه بدانیم ریشه آن همین شخصیت عظیم است كه این درخت مبارك رویاند 29/4/68

3-   حیات و شخصیت خمينی كبیر ، تجسم اسلام ناب محمدی (ص) و تبلور انقلاب اسلامی بوده و او خود و سخنش و انگشت اشاره اش خضر راه این حركت الهی و روشنگر نقاط مبهم و برطرف كننده همه ی تردیدها بوده و همجنان خواهد بود . ملت ایران و از همه بیشتر مسئولان كشور باید این درس بزرك را هرگز از یاد نبرد . 13/3/69

4-   ـ  فتح دلهای آحاد امت اسلامی در اقصی نقاط جهان كه در برابر عظمت امام و راه و پیام او از خود اطاعت ، تسلیم و همراهی نشان دادند از اخلاص آن بزرگوار كه نقطه اساسی حیات او بود ناشی می شد و فقط با اخلاص در گفتار و عمل است كه می توان راه امام را طی كرد . 17/3/69

5-   بر اساس معانی قرآنی واقعی ، حضرت امام خمينی رضوان الله تعالی علیه انسان حكیمی بودند كه با حكمت خود فعل و انفعالات عالم غیب را درك می كردند . اما در عین آنكه از اندیشه سیاسی بسیار بالایی برخوردار بودند بعنوان یك انسان استثنائی زمان ما حقایق را می فهمیدند و این همان عالم غیب ملكوت وجود انسان است كه راه رسیدن به آن تقوی و عمل به تكلیف شرعی است . 31/6/68

6-   ـ  اینجانب كه خود را شاگردی متواضع و فرزندی مطیع و مریدی دلباخته آن روح الله می دانم این توفیق را داشته ام كه در تمام ده سال و جند ماه پس از ورود رهبر كبیر به ایران تا لحظه عروج آن روح ملكوتی از آن سر چشمة فیاض سیراب شده و لحظه لحظة جریان مبارك آن هدایت الهی را با همة وجود خود لمس كنم .سخن و اشارات او ،اندیشه و نصیحت او ،دستور و توصیه او و بلاخره رفتار او عطیه های گوناگونی بود كه سخاوتمندانه از آن قلة مصفا می جوشید و معدودی از یاران او را كه در دامنه بودند پیوسته بهرمند می كرد .8/3/70

7-   امت امام و شاگردانش او كه از سرچشمةفیاض آن موجود ملكوتی سیراب شده و عزت و كرامت اسلامی و انسانی خود را در آن جسته اند اكنون شاهد آنند كه ملتهای دیگر حتی ملتهای غیر مسلمان ، نسخه تعالیم انقلابی آن قائد عظیم را مایه نجات خود دانسته و آزادی و غیرت خویش را در آن یافته اند .امروز به بركت نهضت آن یگانه دوران ، مسلمانان در همه جا بیدار شده اند و كاخ امپراتوریها ی سلطه ظالمانه رو به ویرانی نهاده است .ملتها ارزش قیام ملی را دریافته و غلبه خون بر شمشیر را تجربه می كنند و همه در همه جا چشم به ملت مقاوم و نستوه ایران دوخته اند . 8/3/70

8-   امام آن روح الله بود كه با عصا و ید بیضای موسوی و بیان و فرقان مصطفوی به نجات مظلومان كمر بست ، تخت فرعونهای زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور امید روشن ساخت . 8/3/70

9-   خصلتهایی كه در امام بود هر كدام به تنهایی كافی بود كه از یك فرد ، انسانی بزرگ بسازد بسیار خردمند ، هوشیار ، زیرك و آگاه .از آن انسانهایی كه به راحتی نمی توان حقیقتی را به او واژگونه جلوه داد . انسانی با ارادة پولادین كه هیچ مانعی نمی توانست جلو دار او شود  .در عین حال انسانی بسیار رئوف و دلرحم چه در هنگام مناجات با خدا و چه در هنگام برخورد با نقطه هایی از رندگی انسانها ، در عین حال دارای حس خویشتن داری ئ تقئا ، یعنی انگیزه های نفسانی و هواها و هوسها در او نبود و كمتر سراغ داریم انسانی كه اسیر هواها نباشد .ولی او امیر بر هواهای خود بود . در عین حال در نهایت تواضع و فروتنی و صبر و بردباری بود . سختترین حوادث در اقیانوس وجود او تلاطم ایجاد نمی كرد . 8/3/70

10- بخشیدن روح عزت ، استقلال ، استغناء و اعتماد به نفس به ملتی كه در طول سالیان متمادی سعی شده بود كه اعتماد به نفس از او گرفته شود و استقلال او مورد دستبرد قرار گیرد و اعتماد به نفس او از بین برود و دیگران بر سرنوشت او تسلط یابند ، از مشخصه های عمده انقلاب است كه توسط امام خمينی (ره ) در جامعه انقلابی كشور ترسیم شده است .29/3/68

11- آن روح بزرگ و كوه ستبر به دفعات در برابر عظمت مردم تكان می خورد و می لرزید . 10/4/68

در تاریخ پرماجراى انقلاب، هیچ روزى مانند دوازدهم بهمن نبود كه در آن مردى از دودمان پیامبران و بر شیوه آنان، با دستى پرمعجزه و دلى به عمق و وسعت دریا، در میان مردمى شایسته و چشم به راه، چون آیه رحمت فرود آمد و آنان را بر بال فرشتگان قدرت حق نشانید و تا عرش عزت و عظمت‏بركشید. (بخشى از پیام حضرت آیت الله خامنه‏اى (مد ظله العالى) در او لین سالگرد ارتحال رهبر كبیر انقلاب اسلامى).

12- دوران ده ساله حیات مبارك امام خمينی رضوان الله تعالی علیه الگو و نمونه حیات جامعه انقلابی ما است و خطوط اصلی انقلاب همان است كه امام ترسیم فرموده است . دشمنان خام طمع و كوردل كه گمان كردند كه با فقدان امام خمينی دوران جدید با مشخصاتی متمایز از دوران امام خمينی قدس سره آغاز شده است سخت در اشتباهند 8/3/70.

13- راه ما راه امام خمينی است و در این راه با همة قدرت و قاطعیت خود حركت خواهیم كرد. 8/3/70

14- و هیچ روزى چون چهاردهم خرداد نبود كه در آن طوفان مصیبت و عزا بر این مردم، تازیانه غم و اندوه فرود آورد. ایران یكدل شد و آن دل در حسرتى گدازنده سوخت، و یك چشم شد و آن چشم در مصیبتى عظیم گریست. در آن روز خورشیدى غروب كرد كه با طلوع آن هزار چشمه نور در زندگى ملت ایران جوشیده بود، روحى عروج كرد كه با نفس روح الهى‏اش پیكر ملت را جان بخشیده بود، حنجره‏اى خاموش شد كه نفس گرمش سردى و افسردگى از جهان اسلام زدوده بود، لبانى بسته شد كه آیات الهى عزت و كرامت را بر مسلمین فروخوانده و افسون یاس و ذلت را در روح آنان باطل ساخته بود( بخشى از پیام حضرت آیت الله خامنه‏اى (مد ظله العالى) در او لین سالگرد ارتحال رهبر كبیر انقلاب اسلامى).

خـدمـات امـام از ديـدگـاه مقـام معظم رهبرى :

در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامـى امام منشاء خـدمات بسیار بـود.بخشـى از آن خـدمـات عبـارت است از:

1 - احیاى اسلام

2 - بـازگـردانـدن روح عزت به مسلمـانــان

3 - دادن احسـاس درك امت اسلامـى به مسلمـانـان

4 - برانـداختـن یكـى از مرتجع ترین و پلیـدتریـن رژیـم هاى جهان

5 - ایجاد حكومتى بر مبناى اسلام

6 - ایجاد نهضت اسلامى در جهان

7 - پـدیـد آوردن نگـرش جـدیــد در فقه شیعه

8 - ابطـال باورهاى غلط دربـاره ى اخلاق فـردى حكام و لزوم وجـود اخلاق فردى خاص در این گروه

9 - احیـاى روحیه ى خـودبـاورى در ملت ایـران

10 - اثبـات ممكـن بـودن نه شـرقـى و نه غربى در عمل با تـوجـه بـه ويـژگى هايى كه بـراى خـط روشـن خمـيـنى كبـير برشمرديـم,عصر ما, عصر خمينى است بـى هيچ ترديدى عصر حاضر را بايد عصر خمينـى ناميـد.

مـقام معـظم رهبرى درباره ى زنـده بـودن راه و هدف امام راحل(ره) مـى فرمايد:

ما صـریحا بـه هـمـه ى مـلـت هـاى جـهـان اعـلام مـى كنیـم كه تـفـكـر  خاتمه یافتـن دوران امـام خمینـى(ره) كه دشمـن با صـد زبـان سعى در القاى آن دارد, خـدعه و نیـرنگـى اسـتـكبـارى بـیـش نیست و علـى رغـم آمریكا و همكارانـش امام خمـینـى(ره) در مـیـان مـلـت خـود و جامـعـه ى خـود حـاضـر اسـت و دوران امـام خمـیـنى(ره) ادامـه دارد و ادامـه خواهد داشت. راه او, راه ما, هـدف او, هدف مـا و رهـنـمـود اومـشـعـل فروزنده ماست.

آری  خواننده گرامی ؛ مگر می‌شود هزاران هزار خیرات و بركات وجود خدایی خمينی كبیر را احصاء كرد؟، هرگز ، ولی اربعينی(40) از نمونه‌های بیشمارش را متذكر می‌گردد تا مشتی از خروارش را حس و لمس نماییم ، كه آب دریا اگر نتوان كشید ، هم به قدر تشنگی باید چشید.:

1- امام خمينی ومبانی حمایت ازفلسطین ،2-  آزادى مطبوعات از منظر امام خمینى ،3-  آزادى و عدالت در اندیشه امام خمینى(ره) ،4- اخلاق دانشجویى از زبان امام خمینى (قدس سره) ،5- استراتژی حضرت امام (ره) در برخورد با مخالفین داخلی انقلاب و اسلام ،6- استراتژی امام (ره) در برخورد با آمریكا، 7- استراتژی امام (ره) در مورد اسرائیل،8- اسلامى شدن دانشگاهها در نگاه امام خمینى،9- اعتدال‌ اندیشی‌ امام‌ خمينی‌، 10-امام خمینى و آزادیها ، اا- امام خمینى و الگوهاى دین شناختى در مسایل زنان،12- رابطه آزادی و ولایت در اندیشه سیاسی امام خمينی، 13- امام‌ خمينی و گسترة‌ آزادی‌ زن‌ ، 14- امام خمينی و مبانی حمایت از فلسطین ، 15- امام‌ خمينی و هویت‌ ملی‌، 16- امام خمینى; روحانیت و نظام سیاسى،17- امام و خانواده، 18- امام و شهیدان، 19- امام و فلسطین، 20- امام و ارائه خالص ترین قرائت از اسلام،21- اندیشه‏هاى اقتصادى امام خمینى،22- انسان و تربیت در نظرگاه امام خمینى،23- فرمایشات حضرت امام خمینى(س) در ارتباط با سینما، تئاتر، تلویزیون، موسیقى، 24- حضرت امام و تسخیر لانه جاسوسى، 25- امام و دانش آموزان و دانشجویان، 26- امام و كتاب كفرآمیز آیات شیطانى،27- امام و پیش بینی فروپاشی قطب ماركسیستی جهان،28-  حجاب سیاسى و بدحجابى سیاسى در نگاه امام، 29-  توبه از نظرگاه امام خمینى،30-  توسعه فرهنگى از دیدگاه امام خمینى،31-  ثبات و تحول در اندیشه سیاسى امام خمینى، 32- جایگاه امنیت دراندیشه سیاسى اسلام و امام خمینى ،33- جوان در نگاه رهبر فقید انقلاب ، 34- خاستگاه قرآنی اندیشه سیاسی امام خمينی، 35- درآمدى بر آزادى‏هاى سیاسى از دیدگاه امام خمینى ره، 36- دشمن‏شناسى امام 37- دیدگاه امام در مورد مبارزه با مخالفین اسلام و انقلاب، 38 دیدگاه امام درباره ى مقام معظم رهـبرى ،39- دین و دنیا در اندیشه امام خمینى، 40-  عدالت‏حاكم اسلامى از دیدگاه امام خمینى ، و . و .

صدها و بلكه هزاران موضوع دينی و دنيايی ، مادی و معنوی از دريای مواج روح بلند و ملكوتی امام قابل شمارش و فهرست كردن است كه در اين مقال نمی‌گنجد ؛ همانند :

1- امام خمينی و اسلام ناب محمدی و اسلام امريكايی،2- جلوه‏هاى رفتارى امام خمینى رحمه الله با كودكان و نوجوانان، 3-كاركرد نظام سلطه در روابط بین المللى از دیدگاه امام خمینى ،4- وحدت از دیدگاه امام خمینى، 5- ساده زیستی در سیره امام ره ، وقس علی هذا ، الی‌ماشاءالله.

به هرحال اكنون كه خداوند سبحان جلت‌عظمته توسط «مجله حضور» این عبد ذلیل درگاهش را نیز لیاقت داده است تا ذهن، فكر، قلم و دستش را به یاد و نام و عشق «خمینی» معطر و مبارك سازد، «در رثای هيجدهمين سالگرد ارتحال جانسوز روح خدا در كالبد زمانه»، چنین تقدیم می‌دارد.

امام خمينی (قدس‌سره‌الشریف) مخاطب واقعی خدای سرمد است كه فرمود: «یا ایتها النفس المطمئنه إرجعی إلی ربك راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی» چون كه حسین روزگار خویش شد و نهضت مقدس خمینی همان انقلاب اقدس حسینی است. آن یگانه دوران، مصداق روشن كلام درربار جد نازنینش مولی‌الموحدین، علی‌بن‌ابیطالب شد كه فرمود: قرآن ناطق منم و قرآن مجید را در مقام عمل تبیین و تفسیر كرد و آیات بسیاری را در باور دینداران نشانید و در بوستان مقدس دلهای محبین ولایت آبیاری نمود و از آن جمله «وقل جاء الحق و زهق الباطل إن الباطل كان زهوقا» را در دوازدهم بهمن 57 و «إنا فتحنا لك فتحا مبینا» را در بیست‌ودوم بهمن 57، «إذا جاء نصر الله والفتح و رأیت الناس یدخلون فی دین الله أفواجا» را در دوازدهم فروردین 58، «فسبح بحمد ربك» را در كلام گهربار «اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر بگویید»، «تبت یدا أبی‌لهب و تب» را با ترانه زیبای «آمریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند» و چه بسیار است از این قبیل كه در این مقال و زمان نمی‌گنجد.

1)از او چه بگویم كه تجلی‌بخش «فتبارك الله أحسن الخالقین» است و از او چگونه بگویم كه آنچه خوبان پس از معصومین (سلام‌الله‌علیهم‌أجمعین) همه داشتند به تنهایی صاحب بود.

2)جماران او مسجدالنبی را به نمایش گذاشت. ما در جماران رسول‌الله را زیارت كرده‌ایم، ولی‌الله را مشاهده و نهج‌البلاغه را استماع و ذوالفقار را رؤیت نموده‌ایم.

3) از جماران علت معاهده امام مجتبی (علیه‌السلام) را در پذیرش قطعنامه دانستیم و جگر پاره‌پاره جگر‌گوشه زهرا (سلام‌الله‌علیها) را با جام زهر نوشیدنش ، به چشم خویش دیده‌ایم.

4) ما در جماران به ملاقات خدا رفته‌ایم و در آن وادی مقدس یدالله را بوسیده‌ایم و شمه‌ای از جمال خدایی یوسف فاطمه، حجت‌بن‌الحسن‌المهدی (سلام‌الله‌علیهما) را تصور كرده‌ایم.

5) جماران یك حسینیه كوچك در شمال تهران نیست، جماران یك تاریخ است. تاریخی پندآموز، روشنگر، جماران یك مكتب است. مكتبی ظلم‌ستیز و ظالم‌سوز.

 آری! از او چه بگویم كه همه خوبی، سراسر پاكی، سراپا عشق و مظهر بندگی خدا بود و اكنون هیجده سال است كه «الله أعلم حیث یجعل رسالته» را درك كرده‌ایم و شنونده ترانه زیبای سروده امتش می‌باشیم كه «آمریكا در چه فكریه، خامنه‌ای خمینیه» و زبان حال دشمنان قسم‌خورده‌اش چنین حكایت می‌كند كه «خمینی نمرده است، خمینی جوان شده است». درود خدا و انبیاء و اوصیاء و اولیاء و عبادالله و ملائكه‌الله به روح پرفتوح و جاودانه‌اش ، و سلام به محضر مقدس جانشین بحق و حكیم و فرزانه‌اش.

اينك در هيجدهمين سالگرد ارتحال و جانگداز امام خمينی كبير در محضر روح ملكوتی و پرفتوح حضرتش و ارواح طيبه‌ی صدها هزار شهيد در ركابش، دگرباره رجز زیبا و حماسی امتش را زمزمه می‌كنیم كه «ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای»، «تا خون در رگ ماست، خامنه‌ای رهبر ماست». روح بلند روح‌الله از همگان راضی باد. به بركت صلوات بر محمد و آل‌محمد .

 رحلت جانگداز آن فقید سعید و امام حكیم كه «رضوان من الله أكبر» روزیش ، و «ادخلوها بسلام آمنین» منزلش همی باشد، ، بر امام عصر عليه‌السلام و نايب شایسته‌اش و خانواده‌ی بایسته آن امام راحل و عظيم‌الشأن و نوه‌ی برومندش حضرت حجت‌ااسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی، تسلیت باد.

پ – س 2- پاسخ، حضرت امام خمینی قدس‌سره، نه فقط در جامعه‌ی اسلامی ایران مقبول آمد كه در میان ملل و نحل جهان عالی‌ترین نمره قبولی را دریافت كرد. به دلایل بسیار كه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

- مطابق فطرت پاك خدایی نوع بشر، عمل كرد، گفت و نوشت و هر آنچه كه فطری باشد، محبوب آدمیان است.

- قبل از آن كه به دیگران بگوید، خود عمل كرد.

- هر چه كرد، گفت و نوشت. از خدا بود و اسلام عزیز و بندگان پروردگار.

- در طول هفتاد سال عمر پربركت و تاریخ سازش (از 17 سالگی تا 87 سالگی) مرام، منطق، مكتب، روش، منش، دین، آیین، سیر، سلوك، ستمكارسوزی، ستم‌ستیزی، پاك‌باختگی و. و. و. جدش سید‌الشهداء (علیه‌السلام) و عاشورایش را نعل‌به‌نعل خواند و یافت و فاعل شد و حسین (علیه‌السلام) مقبول جن و انس است و مقبولیت وجود اقدس، اطهر، اعظم و اكبر امام حسین (علیه‌السلام) در بین ملت الهی ایران مضاعف است.

در یك كلمه مردم ایران روح‌الله خمینی را نمونه غیرمعصوم اباعبدالله دیدند و طالب شدند و فدایی گشتند.

پ س3_ جوانان چون علایق مادی و تعلقات نفسانی كمتری دارند و قلوبشان پاك‌تر و وجودشان قوی‌تر است، زودتر و بهتر می‌توانند با منبع نور و طهارت و قدرت واقعی مرتبط شوند و چنین شد كه رژیم ستم‌شاهی بیست‌وپنج قرنی را به رهبری آن نور الهی و قدرت حسینی ، واژگون ساختند.

پ س4- قیام 15 خرداد 42 و تأثیر آن حركت خلیل‌الرحمنی كه تبر ستبر و برانش تمامی بت‌های جاهلیت شاهنشاهی و لیبرالیسم غربی را در هم شكست، نیاز به توضیح ندارد و برای نسل فعلی «زیره به كرمان بردن است» و جهت نسل‌های بعدی هم در صلاحیت این قلم و حوصله این اوراق نیست. آن به كه زبان در كام كشم كه به حق نزدیك‌تر است به جز این نكته كه قیام پانزده خرداد آنقدر مؤثر، عظیم، سرنوشت‌ساز، تحول‌آفرین، تاریخی و الهی است كه خالق آن خمینی ، به صاحب آن مردم ، فرمودند : من برای همیشه پانزده خرداد را عزای عمومی اعلام می‌كنم ، كه تاسوعای عاشورا ، برای همیشه عزای امت اسلامی جهانی است و 15 خرداد 42، تاسوعای عاشورای 57 نهضت خمینیِ (س) حسینی (ع) است.

پ س- 5- دو تا خاطره از امام خمینی كبیر قدس‌الله‌نفسه‌الزكیه دارم كه یكی عمومی است و دیگری خصوصی:

خاطره‌ی اول:

روز دوازدهم بهمن 57 بود و نگارنده هم قطره‌ای بود از دریای خروشان و مواج میلیونها نفر استقبال كننده‌ از حضرت امام از «مهرآباد» تا «بهشت زهرا» و نویسنده كه به‌رغم جوانی و پرشور و كنجكاو بودن، نتوانست خودش را به نزدیك‌تر از آن ساختمان چندطبقه نیمه‌كاره كه در سيمای جمهوری اسلامی ديده‌ايد ، برساند و سرانجام پس از ساعت‌ها مصروف‌ساختن وقت و انرژی خودش را به چندصدمتری جایگاهی كه آن فرشته‌ی نجات امت اسلامی قرار داشت رسانید و شاهد بود كه بزرگانی چون آیات جلیل‌القدر مطهری، مفتح و. و. و. نتوانستند جماعت چندمیلیون نفری منتظر را جهت استماع سخنان تاریخی حضرت امام خمینی مهیا سازند و ظاهراً حضرت امام به این نتیجه رسید كه خودش باید دست بكار بشود..

 به ناگه تن صدای ملكوتی «خمینی» فضای چندهزار هكتاری خیل مشتاقان منتظر را معطر ساخت كه «بسم الله الرحمن الرحیم»، به یك‌باره آنچنان سكوت و آرامشی این دریای متلاطم و طوفانی را فرا گرفت كه انگار احدالناسی اینجا نفس نمی‌كشد. و این سكوت عجیب كه فكر می‌كنم بارقه‌ای الهی و تصرفی خدایی بود هرگز از ذهن و خاطر من محو نشده است و نخواهد شد كه چگونه نفس گرم و مسیحایی خمینی كبير آن‌همه جمعیت را كه كمترین رقم آن را بخیل‌ترین دشمنان انقلاب اسلامی هفت(7) میلیون نفر ذكر كرده‌اند، ساكت كرد كه منجر شد به آن سخنرانی تاریخی و سرنوشت‌ساز كه: «من توی دهن این دولت می‌زنم»، «من به پشتیبانی این ملت دولت تشكیل می‌دهم» و. و. و. . . الخ.

 خاطره‌ی دوم‌:

خوب، من از نوجوانی عاشق امام بوده‌ام و در دوران دفاع مقدس بیش از دوازده(12) عملیات شركت داشته‌ام و طی 8 سال قریب به ده بار وصیت‌نامه و چندین مجلد «خاطرات یك طلبه از جبهه‌های جنگ» نوشته‌ام و در همه آن‌ها معتقد بوده‌ام كه «یا خمینی إنی سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم، ولی لمن والاكم و عدو لمن عاداكم» و واقعا دستور خمینی را دستور حجت ثانی‌عشر علیه‌السلام، می‌دانستم و اكنون نیز نسبت به خلف صالحش، اعتقاد چنین است.

با توجه به آن عشق و علاقه، هرگز توقع نداشتم كه روزی و روزگاری برسد كه خصوصی كنار امام باشم و او با من سخن بگوید، احوالپرسی كند، مرا مورد تفقد قرار بدهد. جوانكی چون من در آن زمان نمی‌توانست چنان خواسته‌ای را در ذهن خود بپروراند.

 از مشیت الهی روزی جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاری كه از خواص دفتر امام و یكی از نزدیكترین اصحاب حضرتش بود و هست در كرمان سخنرانی می‌كرد. بعد از سخنرانی به حضورش رسیده و عرضه داشتم «حاج‌آقای انصاری، این دفعه كه خدمت حضرت امام رسیدی، خدا وكیلی به نیت من دست آقا را ببوس». جناب ایشان فرمودند: «خوب، خودت بیا ببوس» باور نكردم و پرسیدم راست می‌گویی؟!. فردمود آره خوب، تو طلبه‌ای جانباز هستی كه حضرت امام به امثال شما علاقه‌مند است. آه خدای من، اصلا در پوست خود نمی‌گنجیدم. تلفنش را به من داد و فرمود هر وقت آمدی تهران، زنگ بزن تا بگویم كه چه وقت بیایی. «الله اكبر» .قرار بود برای عمل جراحی دوم به تهران و آسایشگاه جانبازان عزیمت كنم. آمدم تهران و تلفن زدم به حاج‌آقای انصاری، فرمود فلان روز و فلان ساعت بیا. من هم آن شبی كه قرار بود روز بعدش به زیارت نایب امام زمان نایل بشوم به منزل یكی از دوستانم در «كن تهران» رفتم كه رزمنده بود و با یكی دیگر از دوستان پاسدارم كه برادر شهید هم بود خود را آماده می‌ساختیم كه فردا روز وصال یار بود، آن شب غسل كردیم و وضو ساختیم. نماز شب خواندیم، خلاصه لحظه موعود فرا رسید. الله اكبر و الحمدلله.

به محل بازرسی ورودی دفتر امام كه رسیدیم، اسم زادسر بود ولی دوستانش را اجازه‌ی ورود ندادند كه آثار اندوه و قطرات اشكشان باعث گردید كه به آنان بگویم كه مطمئن باشید كه شما هم به زیارت حضرت امام نایل خواهید شد.

 زادسر را راهنمایی فرمودند. وقتی كه از جلوی در حسینیه رد شدیم و به مقابل در ورود محل جلوس حضرت امام رسیدیم ضربان قلبم از حد تصور گذشته بود و اصلا حالت عادی نداشتم و سیل اشك بود كه بر گونه‌هایم سرازیر شده بود كه از ورودی در كه گذشتم من چه دیدم؟، سبحان‌الله و اللهم صل علی محمد وآل محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم.

تماشای جمال خدا و زیارت روی یار در حسینه‌ی جماران.

ملاقات رسمی و واقعی با نایب امام زمان (ع) در شمال تهران.

گفت‌وگو با دلبر و دلداری كه هوش را از سر صدها عاشق آرزومند وصال ربوده بود.

نگاه انداختن در نگاه آسمانی و تماشایی ماه ولایت.

خیره شدن به نور پیشانی خورشید امامت.

آه كه چه بگویم كه نشاید، وه كه چه بنویسم كه واژه ناید.

حضرت امام خمینی بر روی بالكن محل ملاقات‌های خصوصی و اندرونی بر روی صندلی نشسته بود و حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سیداحمدآقا رضوان‌الله‌تعالی‌علیه و آیت‌الله توسلی و جناب حجت‌الاسلام انصاری هم در دو طرف وجود نازنین و الهی‌اش ایستاده بودند.

نمی‌دانم چگونه خود را به امام رسانیدم و دست مباركش را با تمام قوا در دستانم می‌فشردم و بر چشم و صورت و پیشانیم می‌مالیدم تا آنجا كه عنان از كف داده بودم كه دست امام را كه از اشك چشمان من خیس شده بود از دست نمی دادم و بر چشم و صورت خيسم می‌كشانيدم و نمی‌دانم آنهمه اشك از كجا و چگونه تولید و سرازیر می‌شد و تا این لحظه هیچوقت چشمانم چنین بارانی نشده‌اند بجز وقتی كه كعبه را دیدم و قبر شش‌گوشه‌ی امام حسین علیه‌السلام را.

خلاصه‌ی كلام حاج سیداحمد آقا دست امام را به زور از دستان من نجات داد، ولیكن برایم عجیب بود كه حضرت امام دستش را كاملا در اختیار من گذاشته بود و به هر طرف صورت و پیشانیم كه می‌بردم مقاومتی را از سوی امام حس نمی‌كردم.

 سرانجام آقای انصاری مرا به امام معرفی كرد كه ایشان زادسر از طلبه‌های مدرسه‌ی كرمانی‌های قم هستند و جانباز انقلاب اسلامی می‌باشند و اكنون هم مجروح هستند.

آنگاه حضرت امام خطاب به من فرمودند: «الحمدلله حالتان خوب است ؟» و بنده هر چه كردم كه پاسخ بدهم نتوانستم فقط اشك می‌ریختم و می‌گفتم: حا حا حالم ، و نتوانستم كلام را ادامه بدهم و فقط گريه می‌كردم.

سپس جناب آقای توسلی پاكتی پلاستیكی كه مقداری پول در آن خودنمایی می‌كرد به سوی من گرفت و اشاره كرد كه بگیر!. و من با گريه بسيار گفتم: من، من، من ، پول نمی‌خواهم، من برای پول كه نیامدم! ، ایشان فرمودند: حضرت امام مي‌فرمايند. یك نگاهی به چشمان عجیب امام كه هنوز مثل آن‌ها را ندیده‌ام، انداختم و آن پاكت را محكم گرفتم و همچنان به گریه ادامه‌ می‌دادم كه مجددا امام فرمودند: «چرا گريه می‌‌كنيد؟» و من كه يك مرتبه به ياد دوستانم افتادم يكدفعه گفتم: آقا، آقا رفيقانم، رفيقانم را نگذاشتند كه خدمت شما مشرف بشوند.

حضرت امام رو كرد به حاج سيداحمدآقا و فرموند بگوييد رفيقان زادسر بيايند.

 حالا تصور كنید وقتی را كه بلندگوی اطراف بازرسی به صدا در بیاید و گوینده‌اش بفرماید كه «رفیقان و همراهان زادسر بیایند» اصلا باورشدنی هست!؟. خود این دو نفر می‌گفتند اصلا دیوانه شدیم وقتی كه گفتند همراهان زادسر جهت ملاقات امام بیایند، باورمان نمی‌شد. بعد از این امام دستور شرفیابی دوستان مرا صادر كردند به پاخاستند كه دقایقی را برای استراحت بروند چون هیچ كس دیگری به غیر از من آنجا نبود و حاج احمد آقا فرمودند منتظر بمان تا دوستانت بیایند مجددا حضرت امام بر می‌گردند.

یادم نیست كه چقدر طول كشید چونكه زمان را درك نمی‌كردم، تا دیدم كه شش نفر دیگر را اذن دخول دادند. یك عروس و داماد با والدینشان و دوستان مرا. و منهم شدم نفر هفتم و ایستادیم تا حضرت امام مجددا تشریف‌فرما بشوند و بر صندلی خود جلوس فرمايند و خطبه‌ی عقد عروس و داماد را بخوانند و دوستان من هم او را زیارت كنند.

سرانجام آن ماه آسماني و خورشيد الهي دگرباره چهره نمايانيد و بردل تاريك من نور ولايت را دوباره تابانيد و شروع كرد به انشاي خطبه‌ي عقد آن عروس و داماد خوشبخت كه خوشا به حالشان.

بعد از انشای خطبه و زن و شوهر شدن آن‌دو با لسان مبارك نایب امام زمان، امام فرمودند: «مبارك باشد آقا، بريد با هم بسازيد» و من هم در دلم گفتم خوش بحالتان كه اولین تبریك زندگی مشتركتان را امام خمینی گفتند و توسط امام همسر گشتید. سپس داماد دست امام را بوسید و وقتی عروس خواست چنین كند امام دست مباركش را به زیر عبای خویش بردند و اجازه دادند، و والدینشان هم چنین كردند. حالا نوبت دوستان من شده بود و اين از عجايب بود كه مني كه نتوانسته بودم جواب احوالپرسي امام را بدهم اكنون مي‌خواستم اين دو را معرفي كنم. و البته چنين نيز كردم ولي اكنون يادآوريش براي خودم جالب است براي شما نمي‌دانم.

براستی كه روزی تاریخی بود، یكی از بهترین روزهای عمرم و هیجانی‌ترین لحظات زندگیم كه «من حیث لایحتسب» روزیم شده بود و شیرینی آن كه این بهار ، بیست‌وپنجمین آن بهار است، همچنان كام دلم را خوشمزه دارد و ذهن و روحم را می‌نوازد.

و چه بگویم كه با آن پول‌ها كه دقیقا برابر بودند با نیازها و قرض‌های اندك آن زندگی جبهه‌ای و طلبگی كه یادش بخیر، چه كردیم، فقط بگویم كه بسياری از دوستان و آشنایان از آن متبرك شدند.البته مشروح این خاطره را قبلا (سال 61) نوشته بودم كه آن دفتر را در لبنان گم كردم و آرزومند بودم تا كسي مرا مجبور كند كه مجددا آن را بنويسم كه الحمدلله چنبن شد و گويي اين خاطره از آنِ ديروز است.

پ-س6- برخی از عملكرد مجلس هفتم باب طبع این بنده كوچك خدا نبوده و نیست و انتقادات متعددی به چگونگی رفتار، گفتار و كردار اداره‌كنندگان آن داشته و بعضاً آن را مطرح ساخته‌ است و بازتاب گسترده هم داشته است ، از قبیل تعامل آن با نمایندگان محترم ، دفاتر نمایندگان، كارمندان مجلس، و یا نمایشگاه‌هایی كه برگزار می‌كند و طرح‌هایی كه داد ، خصوصاً نظام هماهنگ پرداخت و تثبیت قیمت‌ها، كه تكرار و توضیح آن‌ها ضرورت ندارد ، ولیكن مجلس هفتم چند ویژگی ممتاز نیز داشته و دارد:

1- براي نظام مقدس جمهوري اسلامي زحمت نساخت.

2- كشور را متشنج نكرد و بهانه به دست بهانه‌جويان نداد.

3- تيم هسته‌اي را نه اينكه تضعيف نكرد، قاطعانه پشتيبان بود.

4- مقدمات وهن مقدسات را كه فراهم نكرد به جاي خود، موجبات حاكم‌شدن شعائر ديني و ارزش‌بودن واجبات الهي را نيز مهيا كرد.

5- طرح‌هاي مسأله‌دار ديني و نطق‌هاي دشمن‌شادكن و مسافرت‌هاي مشكوك هم نداد و نگفت و نرفت.

6- به هنگام و به موقع مواضع سياسي و حكومتي نظام را در مسايل كلان داخلي و خارجي و ايران و جهان حمايت كرد و اهرم قوي فشار دولت جمهوري اسلامي برگرده شوراي امنيت سازمان ملل و سازمان انرژي هسته‌اي و گردانندگان ان.پي.تي بود. و يكي از عوامل اصلي پشتيباني‌كننده‌ي هسته‌اي شدن ايران بعد از احمدي‌نژاد ، مجلس بود.

7- دل حضرت آيت‌الله معظم خامنه‌اي كبير را خون نكرد.

پ-س7- ارزیابی دولت جناب آقای دكتر احمدی‌نژاد به معنی درست كلمه نیازمند زمان است زیرا هنوز به نیمه‌ی راه هم نرسیده است، اما اجمالا قابل قبول است و در ابعاد ارزشی، فرهنگی، كار و تلاش، پی‌گیری و قاطعیت و خطركردن و نهراسیدن و. و. ، عملكردی در حد عالی داشته است زيرا يك رئيس‌جمهور حداقل‌هايي كه مي‌بايست داشته باشد عبارتند از:

1- متدين و مكتبی باشد؛

 تدین احمدی‌نژاد و تعصب جنابش به آموزه‌های دینی تا آنجا است كه بعضی‌ها به جفا او را «خرافی» می‌خواندند و ولايت‌مداری و مكتبی بودنش را هم در بوسه‌ی عاشقانه و اعتقاديش به دست مبارك پسر فاطمه سلام‌الله‌عليها و نايب امام زمان عليه‌السلام در هنگامه‌ی تنفيذ حكم رياست جمهوريش توسط حضرت‌آيت‌الله معظم خامنه‌ای كبير روحی‌فداه، عملاً به اثبات رسانيد. آنگونه كه شهيد والامقام رجايی عزيز با امام و مرادش، خمينی كبير چنين كرد.

 2- باعرضه و در مقام رياست ارزشمدار باشد؛

توانمندی و كارآیی احمدی‌نژاد آنچنان است كه با كمترین نیروی انسانی و امكانات مادی و تسهیلات حكومتی، بهترین برنامه‌ریزی را انجام داد و بر حریفان قدر و پر عده و عده غالب شد و به رغم این كه حتی یك دوره وزارت یا وكالت هم در پرونده‌ی تجربیش نداشت، خیلی زود بر اوضاع مسلط شد و زمام امور را بدست گرفت و سكان اجرایی كشور را هدایت كرد و به صورت نسبی به اغلب وعده‌های انتخاباتیش عمل كرد و البته همانند دیگران، برای تجربه اندوزيش هزینه‌هایی نیز از كیسه‌ی بیت‌المال پرداخت گرديده است.

ارزشمداری احمدی‌نژاد نيز در قول و فعل بر كسی پوشيده نيست، در گفتار با نام خدا و ياد امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشريف، شروع می‌نمايد، در كردار، سر اذان جلسات را تعطيل و نماز را اقامه می‌كند، و در اوج رياستش دست معلم كلاس اولش را بعد از چهل‌وچهار سال، خاضعانه می‌بوسد، و با قدرت، حج مستحبی مقامات را ممنوع می‌گرداند، جلوی ريخت و پاش‌های دولتی را حتی‌المقدور می‌گيرد، از تشريفات بی‌مورد ، كاخ‌نشينی و حاكميت روحيه‌ی اشرافی‌گری، اجتناب می‌ورزد، و از اين قبيل مهمات كه قابل انكار و كتمان نيستند.

3- تيزهوش و كيس باشد؛

هوش سرشار احمدی‌نژاد و حافظه‌ی قوی او را مخالفین بی‌انصافش نیز اذعان دارند و كیاستش را هم نمی‌توانند انكار كنند برای اینكه بدون پشتوانه‌ی حزبی و جناحی ، یك تنه روی پای خودش ایستاد و حرف خودش را زد و از پای در نیامد.

4- سياستمداري مسلط به اوضاع داخل و خارج كشور باشد؛

 احمدی‌نژاد در این بخش هم بعد از گذشت حدود 2 سال، كم‌كم مخالفین منصفش را نيز به پذیرش این ویژگی مهم وادار ساخته است ، زيرا آهسته آهسته خود را به عنوان يك رئيس جمهور تمام عيار برجسته ساخته و مخالفين خودش را در مقام عمل به تمكين و اذعان واداشته است.

5- اهل دستوردادن، نظارت كردن و تصميم گرفتن باشد ؛

 احمدی‌نژاد واقعا اهل دستور دادن است. حقیقتا از روحیه‌ی بالای نظارتی برخوردار است و مصمم‌بودن و قاطعیتش را كه هم همگان تجربه كرده‌اند، خصوصا نمایندگان مجلس در سفرهای استانی و مقامات سطوح مختلف دولتش، حسابی از او حساب می‌برند و این همان چیزی است كه نگارنده آرزومند آن بوده است كه دولتی‌ها از رئیس‌جمهور احساس امنیت نكنند، و بدانند كه اگر كوتاهی كنند مؤاخذه خواهند شد.

خلاصه‌ي كلام اينكه از این نوع ویژگی‌های موردنیاز یك رئیس‌جمهور خوب، در احمدی‌نژاد وجود دارد و تحلیل بنده این است كه احمدی‌نژاد یك رئیس‌جمهور خوب و قابلی شده است كه مورد نیاز این برهه‌ی تاریخی و اجرایی كشور جمهوری اسلامی می‌باشد. اگر تاكنون به جهت عدم تجربه‌ی كافی ، برخی ناملایمات و زیان‌ها را ممكن است وارد ساخته باشد، به نظر می‌رسد بعد از این ، پرفایده‌تر و بسیار مؤثرتر، امور كشور را رتق و فتق خواهد كرد و چنانچه در بخش معيشت، مسكن و اشتغال ، حداقل انتظارات مردم مسلمان ایران را برآورده بسازد كه برای این مهم دعا می‌كنیم، بنده وجود احمدی‌نژاد را كه تا كنون مشیت پروردگار می‌دانستم ، هم‌اينك رياست جمهوريش را موهبتی الهی يافته‌ام كه جامعه‌ی ما به چنین رئیس‌جمهوری نیازمند است. البته موانع بر سر راهش نیز بسیار است و حریفانی قوی و ثروتمند و بلندگودار در پی كار اویند كه ان‌شاءالله. توفیق پیدا نكنند.

ذكر اين نكته خالی از لطف نيست كه همگان مستحضر باشند كه اين مطالب از باب ادای وظيفه و به عشق خامنه‌ای بزرگ مدظله‌العالی به رشته‌ی تحرير در آمده است و به اوراق سپرده می‌شود ، زيرا رهبر معظم انقلاب كه فرمانش بر اهل ولايت و امامت مطاع است ، با تعصب خاصی كه پر از حكمت و درس است از احمدی نژاد و دولت نهم حمايت می‌فرمايد ، و تا روزی كه احمدی نژاد بر محور ولايت طواف كند و بر مدار خامنه‌ای عزيز و حكيم بچرخد ، عزيز  ما و مورد حمايت جدی بسيجيان و رزمندگان و خانواده‌های معظم شهداء ، خواهد بود و لا غير.

پ-س8- بحث تورم، گرانی، بیكاری، اعتیاد، طلاق و نرخ آن‌ها اختصاصی به دولت نهم ندارد، متأسفانه هیچكدام از دولت‌هایی كه آمدند و رفتند تاكنون نتوانسته‌اند حتی نرخ صعودیشان را مهار كنند چه رسد به این‌كه كاهش بدهند و یا صفر بگردانند، از جمله دولت نهم و علت‌العلل آن اولا پول نفت است كه بیماری مزمن و تاریخی اقتصاد كشور ماست و ثانیا عدم حاكمیت سیستم بر امور سه قوه‌ی اداره‌كننده‌ی كشور می‌باشد.

سخن در این بخش بس دراز است و كلام بسیار طویل، كه در این مجال اندك پرداختن به آن بدسلیقگی است.

اگر احمدی‌نژاد و دولت نهم به‌طور نسبی ولو 20 الی 30 درصد بر اوضاع اقتصادی و نفتی و واردات و صادرات فائق گردند كه ان‌شاءالله چنین بشود، این قلم مدعی است كه احمدی‌نژاد كاری كرده است كارستان.

بلی، برای رفع معضلات مورد اشاره، نظام مقدس جمهوری اسلامی بايد تمام قد  قیام كند و استقامت ورزد تا نتیجه‌ای مطلوب و مقبول به دست آید وگرنه تنها از عهده‌ی دولت‌ها برنیامده است و بعید است این دولت هم آنگونه كه انتظار است چنان توفیق بزرگی رفیقش گردد كه عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشكل‌ها.

پ-س9- اصلا امام خمینی یعنی دو كلمه‌ی اساسی و بنیادی اول خدا، دوم مردم. چنانچه با رایانه محاسبه شود احتمالا ترجیع‌بند تمام دیوان عمر امام در قلم، قدم، مقام و موقعیت، خدا است و مردم، همانگونه كه خدا با بسم ‌الله الرحمن الرحیم قرآنش را شروع كرده است و با «ناس» تمامش فرموده است.

خمینی مساوی است با اسلام و قرآن و مردم و مستضعفان.

جایگاه مردم در نزد امام آنچنان رفیع و منیع است كه با افتخار فرمود: «اگر به من خدمتگزار بگویید ، بهتر است تا رهبر بگویید.»

پ-س10- مسؤولین در قبال مردم فقط و فقط یك وظیفه دارند و آنهم «نوكری» محض است و بس و این آنقدر مهم است و كلیدی كه جانشین خمینی كبیر با صراحت فرمود: «در جمهوری اسلامی، مسؤول، نوكر مردم است.»

پ-س11- شرایط سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی در سطح جهان در بهترین، قوی‌ترین، مؤثرترین و موفق‌ترین است از بعد از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ، زیرا: جمهوری اسلامی ايران ، اكنون مثل ملت‌ها برای یكدیگر است، خار چشم كفار خارجی و منافقان داخلی است، مایه‌ی امید مستضعفان و آزادگان جهان است و مقتدای امثال حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین است و هیچ وقت به این خوبی نبوده است. از جهت علمی و هسته‌ای هم كه نیاز به توضیح ندارد.

پ-س12- مهمترین و بحرانی‌ترین معضل مردم مسلمان ایران اسلامی در شرایط فعلی، معیشت است و بیكاری كه اولی را می‌باید تأمین كرد تا دین مردم را حفظ كرد و دومی را باید مرفوع ساخت تا دنیای مردم را از كجی و كاستی صیانت نمود و مجلس شورای اسلامی چه برنامه‌ای برای این دو دارد را می‌بایست از هیأت رئیسه‌ی محترم آن بپرسید.

از باب ختامه مسك ، دو بيت از غزل (اول و آخر) شاعری شيرين سخن را در پاسخ به غزل معروف حضرت امام (من به خال لبت ای دوست...) ، تقديم می‌دارد و شما را به خدا می‌سپارد:

تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی

 تو طبیب همه ای از چه تو بیمار شدی

یادی از ما بنما ای شده آسوده ز غم  

 ببریدی ز همه خلق و به حق یار شدی

التماس دعا... یا حق

السلام علیك یا روح‌الله

والسلام علیكم و علی جمیع عبادالله الصالحین

اقل‌الطلاب ؛ 

علی زادسرجيرفتی

تهران، مجلس شورای اسلامی "به مناسبت 14 خرداد 1385"

======

======

  ::گزارش تصویری::حجره امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه قم

مطالب ذيل را در پايگاه اطلاع‌رسانی حضرت امام خمينی ره ملاحظه بفرماييد : 

قبل ازسال1342

پيروزي 22 بهمن

تشييع

تدفين

وداع

غزلی از حضرت امام قدس‌سره :

غم مخور ايام هجران رو بپايان مي‌رود

اين خماري از سر ما مي گساران مي‌رود

پرده را از روي ماه خويش بالا مي‌زند

غمزه را سر مي‌دهد غم از دل و جان مي‌رود

بلبل اندر شاخسار گل هويدا مي‌شود

زاغ با صد شرمساري از گلستان مي‌رود

محفل از نور رخ او نور افشان مي‌شود

هر چه غير از ذکر يار از ياد رندان مي‌رود

ابرها از نور خورشيد رخش پنهان شوند

پرده از رخسار آن سرو خرامان مي‌رود

وعده ديدار نزديک است ياران مژده باد

روز وصلش مي‌رسد ايام هجران مي‌رود

=====

=====

==============

دو خاطره‌ی جالب زادسر از حضرت امام خمینی كبیر ره    

زادسرجیرفتی؛ دو خاطره‌ی خوب و به يادماندنی اينجانب را از آن امام همام قدس‌سره، در خود جای داده استادامه‌. . .

==============

ما در جماران به ملاقات خدا رفته‌ايم

ما در جماران به ملاقات خدا رفته‌ایم و در آن وادی مقدس یدالله را بوسیده‌ایم و شمه‌ای از جمال خدایی یوسف فاطمه، حجت‌بن‌الحسن‌المهدی (سلام‌الله‌علیهما) را تصور كرده‌ایم ادامه . . .

نوشتن دیدگاه
تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

روز عید فطر كدورت‌ها را دور بریزید

روز عید فطر كدورت‌ها را دور بریزید زادسرجیرفتی: مردم مسلمان با حضور یك‌پارچه در عید فطر تمام كدورت‌ها را دور ریخته و پس از یك ماه عبادت ، دل‌هایشان آماده یك زندگی مملو از معنویت و شادابی می‌شود ادامه . . . گروه استانها / حوزه همدان...

در پاسخ به نامه‌ی پویش مردمی آوای هلیل

در پاسخ به نامه‌ی پویش مردمی آوای هلیل تمدن های تاریخی و مانا، در کنار آب ها و رودخانه‌ها، توسط کسانی که محل استقرار خود را، موطن همیشگی برگزیده اند، ساخته، پرداخته، و عالم گیر شده‌اند. بنابراین استعمال کلمه تمدن هلیل، غلط، غیرراست، و جیرفت زدا خواهد بود. احتمالآ در خاطر مبارکتان باشد که سال های سال...

جنایات سبزِ سیا،موساد،ام آی ۶، 1388

جنایات سبزِ سیا،موساد،ام آی ۶، 1388 بنده‌ شك ‌ندارم ‌كه ‌جریان ‌نفاق، ‌كه ‌دست‌ نیاز به سوی ‌ترامپ ‌دراز كرده ‌است، هیچ آخوندی چه خوب و چه بد مثل خاتمی را، هیچ وقت قبول نداشته و ندارد، طراحان طرح آشتی ملی، به‌ چیزی ‌كمتر از سرنگونی نظام جمهوری ‌اسلامی ‌ایران و تسلط مجدد امریکا، رضایت ‌نخواهند...

نوکر دربست ترامپ، الهی خدا بکشد تو را

نوکر دربست ترامپ، الهی خدا بکشد تو را تو در کمین نشسته‌ای تا انتقام ناکامی‌های چهل ساله‌ات را، از تار، تنبور، وافور، کاباره، رقاصه‌ها، قمار، شراب، مستی‌ها شبانه، خوردن و بردن شاهانه، و . و ...، همه و همه را، از امام و مولا و مقتدای مؤمنان و شهیدان و آزادگان، حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، بگیری، که مثل...

بوی خوش عصیان حزب‌الله، علیه اشرافیگری

بوی خوش عصیان حزب‌الله، علیه اشرافیگری قلم و بیان زادسرجیرفتی, [21.07.17 17:35] https://www.instagram.com/p/BWzzK9djf_b/ زادسرجیرفتی: از عید سعید فطر و شعر حماسی دکتر میثم مطیعی، و سخنان امروز نماینده محترم دانشجویان، قبل از خطبه‌های نماز جمعه، بوی خوش انقلاب و عصیان اهل ولاء، علیه اشرافیگری و کداخداپرستی استشمام می‌شود. به گمانم طولی نکشد که شعار "روحانی امریکایی،...

به امید تودهنی زدن به ترامپ بدکاره

به امید تودهنی زدن به ترامپ بدکاره ما که جزو انقلابیان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، به راه، آمان و اهدافمان، آگاه، مؤمن، مصمم و جدی بودیم، و اکنون نیز، و تا زنده هستیم ان‌شاءالله چنینیم. بنده و مانند نگارنده، یقین و ایمان داشتیم که شکنجه دیدن در راه خدا، ثواب دارد، سرباز امام زمان علیه‌السلام...

امریکا که ایران نیست که رئیس جمهورش

امریکا که ایران نیست که رئیس جمهورش امریکا که مثل کشور ما که نیست که رئیس جمهور بتواند حتی خدای‌ناکرده ساز مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران را هم، کوک کند. یا عناصر مخالف اصل نظام را، مسؤولیت بدهد. یا مقابل حکومت پنهان (رهبری) امریکا بایستد، هرگز، کما...

دغدغه‌هایی از فضای مجازی کشور(2)

دغدغه‌هایی از فضای مجازی کشور(2) اغلاط املایی تا دلتان بخواهد. زیاد خوانده و می‌خوانیم که "خواهش می‌کنم"، را خواهشاً می‌نویسند؟ "ثانیا"، را دوماً، "ثالثاً" را سوماً، ...، "تاسعاً"، را نهماً، و قس علی هذا. حالا هرچه بگویید آقا، در زبان فارسی تنوین نداریم. شما دکتر شدید، فوق لیسانس گرفتید، نماینده مجلس بوده‌اید، باید...

طنز کمدین ها، و عصبی شدن اصلاح‌طلبان

طنز کمدین ها، و عصبی شدن اصلاح‌طلبان در استخر اختصاصی فرح دیبا در کوشک، و در حال شنا و در کمال سلامت جسم و تن، دعوت حق را لبیک گفته است، و اینک کسی نمی‌تواند به سبب مرگ اینچنینی آن مرحوم، بر نظام مردمسالاری دینی، انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای عظیم‌الشأن مدظله‌العالی، انقلابیون ولایتمدار، حزب‌الله راستین، اصول‌گرایان...

بگویند ... آقازاده جاسوس است تعجب ...

بگویند ... آقازاده جاسوس است تعجب ... كسانی در انگلستان موفق شدند دكترا بگیرند كه تز دكتراشان را آنان برایشان معین كرده‌اند و اطلاعات ریز را از اینان گرفته‌اند، مثلاً گفته‌اند شما تز دكترایت را راجع به ایلات و قبایل ایرانی، شما راجع به ساخت و ساز مسكن در ایران، شما راجع به عملكرد سپاه پاسداران از...